Google+

Waarom een steur in een koi vijver?

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Waarom een steur in een koi vijver?

Berichtdoor Johan » ma 26 dec 2005 14:58

Goedemiddag,

Als eerste even de complimenten over de site. Ziet er erg professioneel uit!

Toch even een vraag over de Steur;
Ik heb zelf een 9 cuub vijver met 10 jonge Koi's. Heb erg getwijfeld over het aanschaffen van een steur en heb dit nog niet gedaan. Buiten het feit dat de steur een hele mooie vis is vraag ik mij af wat de voordelen zijn van een steur in de vijver??

De steur moet de hele winter doorgevoerd worden. Al doe je dit met de pijp ( handmatig) dan zal de koi snel genoeg in de gaten hebben hoe een graantje mee te pikken. M.b.t. de spijsvertering van de koi weet ik niet of dat zo een goede set is.
Ik zit dus een beetje in twee strijd of ik in het voorjaar een steur aanschaf.

Alvast bedankt voor de reactie's
Groetjes, Johan.

Johan

Berichtdoor David » ma 26 dec 2005 15:18

een hoop koi liefhebbers houden de steur omdat aan deze vis te zien is hoe het met je zuurstof in de vijver staat

hoe het zit met voeren dat zou ik ook niet weten maar er zullen wel zat anderen zijn die hier andwoord op weten ik zelf voer in de winter niet en ook de steur (niet dit wil ik niet aanraden) maar de steur lijkt hier zijn voer ook tussen de alg uit te vissen

en verder vind ik de steur een hele mooie vis vandaar dat ie bij mij rond zwem :wink:

David
webmaster / site admin / beheerder

Land: Nederland
Geslacht: Man
Grootte vijver: 20
Aantal Koi: 18
Filter: Meer Kamer filter

Berichtdoor Geen lid meer » di 27 dec 2005 13:28

Hoi het werd al gezegd een steur word vaak gehouden om te zien hoe het met de zuurstof zit ook help hij met het vuil naar de bodem drains. Omdat hij vaak over de grond ga het voeren ga als volg ik voer voor de koi mihara hier gooi ik een hand steur voer bij.In het begin pak de koi ook het steur voer na een paar dagen is dit over.Door dat het steur voer zak en de rest drijf werk het prima en een steur verhonger echt niet. Vreten ook de ontlasting van de kois op

Geen lid meer

Berichtdoor Don Yaran » di 27 dec 2005 14:07

Hallo over de steur moet je echt wel wat weten. bv dat hij niet achteruit kan zwemmen. :!: En dat als je alg in je vijver hebt dat dat in z'n kieuwen vast gaat zitten :!: en dat je dat weg moet halen. dat de steur met 18 jaar ongeveer geslachtsrijp word :shock: en dat hij mwha ongeveer 2 meter lang kan worden. :roll: dus eerst wat info verzamelen voordat je er aan gaat beginnen. :idea: Ik heb er ook 2 gehad eentje is verdronken en de ander heb ik terug gebracht want hij was al een flinke jongen aan het worden en m'n vijer is nog niet zo groot, en aan dierenmishandeling doe ik niet.
RESPECT VOOR ALLE DIEREN.
{#}Als je haast het moet je even wachten tot het overgaat.(r)

Don Yaran

Berichtdoor lange » wo 28 dec 2005 10:10

hi
waar de meeste geen reking mee houden is dat een stuer die wij kunnen kopen gemmiddeld meer dan een meter lang worden.
deze schitterende dieren hebben zwemruimte nodig gemiddeld meer dan 5/6 keer de lichaamslengte .
dus wil je een steur hou er dan rekening mee dat dit erg grote vissen worden.
ook het voer wat een steur nodig heeft belast en je koi en je filter meer dan nodig.
dus bezint eer ge eraan begint.
MVG MICHEL

lange

steur

Berichtdoor josmo » ma 02 jan 2006 0:01

ik heb hier zelf 2 steuren 1 van 1.20m en 1 van 0.75m nooit geen problemen mee gehad (heb ze 4 jaar)
ze zijn een lust voor het oog :D :D :D :D :D :D :mrgreen:
koi-koi-koi-koi-koi-koi-koi-koi-koi

josmo

Berichtdoor Wouter » zo 15 jan 2006 22:08

Ik heb zelf een diamantsteur van 80 a 90 cm.
Ik voer deze nooit. Af en toe in de zomer (lees 1 keer in de maand) gooi ik er een handje steuren voer in. Maar er ligt genoeg afval op de bodem waar hij van geniet. Hij is ook gewoon goed gevuld.

Wouter

Grootte vijver: 0
Aantal Koi: 0

Berichtdoor Sander » di 17 jan 2006 23:40

Wouter schreef:Ik heb zelf een diamantsteur van 80 a 90 cm.
Ik voer deze nooit. Af en toe in de zomer (lees 1 keer in de maand) gooi ik er een handje steuren voer in. Maar er ligt genoeg afval op de bodem waar hij van geniet. Hij is ook gewoon goed gevuld.

yep ik ben medeeigenaar hiervan en dat beest groeit echt de pan uit, als ze echt honger heeft komt ze af en toe ook even langs de randen omhoog en je kan je aanleren uit de hand te eten voor als je wel door wil blijven voeren. maar ze scharrelen genoeg van de bodem af en wij zitten met een vijver in de kas dus met een buitenvijver is er nogmeer te eten voor ze

Sander

Berichtdoor Geen lid meer » di 17 jan 2006 23:47

als ze echt honger heeft komt ze af en toe ook even langs de randen omhoog en je kan je aanleren uit de hand te eten voor als je wel door wil blijven voeren

Leer dit maar weer heel snel af dan dit zorg voor lucht in je steur met de dood als gevolg.

Geen lid meer

Berichtdoor Wouter » di 17 jan 2006 23:49

ze drijft nog niet :p

dit doen veel steuren ze doet het niet op een manier waarmee ze lucht hapt :)

pas trouwens op met steuren, want ze vinden het ''leuk'' om uit je vijver te springen. Hier hebben sander en ik helaas ervaring mee. 2 steuren kwijt dorodat ze op de kant sprongen

Wouter

Grootte vijver: 0
Aantal Koi: 0

Volgende

Keer terug naar Andere vissen & Kleine bewoners